WAT TE VERMIJDEN TIJDENS DE RAMADAN πŸ’–πŸ†˜

Asalamu alaykum Warahmatullahi Wa barakatuh.

1. Niet slapen tijdens de dag en bidden gedurende de gehele nacht. Door dit te doen zet u de dag om in de nacht en de nacht in de dag, dat is niet het doel van het vasten.

2. Vermijd het lui en niet actief zijn tijdens de dag.

3. Verspil geen tijd door het spelen van games in de loop van de dag. Integendeel, probeer zoveel mogelijk Allah te behagen door het verhogen van uw verering van hem.

4. Vermijd Iftar feestjes. Ramadan was niet bedoeld om een extravagante eetfestijn te zijn. Wees gematigd. Er zijn mensen die bijna niets te eten hebben en jij deelt een €200 kostend buffer op je insta?

5. Vraag uw vrouw niet om de Ramadan door te brengen in de keuken. Eet iets licht en snel. Laat haar ook dua doen en gebruik maken van de maand van vergeving.

6. Breng de laatste 10 dagen Door met het aanbidden van Allah in plaats van je voor te bereiden op Eid! Een nacht die beter is dan duizend maanden is in de laatste 10 dagen. U kunt het zich niet veroorloven om dit te missen!!!

7. Blijf niet de hele nacht wakker. Je lichaam heeft er recht over u, en wanneer het rust nodig heeft, ga dan rusten.

8. Vermijd het overmatige socialiseren na taraweeh.

9. Vermijd het veel winkelen tijdens Ramadan.

10. Eet niet de gehele nacht.

11. Ga ‘s nachts niet rondhangen in plaats van het aanbidden van Allah.

12. Eid vereist niet veel voorbereiding. Trap Niet in deze fitnah! Houd het simpel, en het zal gezegend zijn.

Moge wij getuige zijn van de komende Ramadan met een goede gezondheid – Aameen ….

VOORKOMENDE FOUTEN TIJDENS RAMADAN:

1. Drinken van milkshakes gemaakt met stroop etc op een dagelijkse basis

– Waarom: Het bevat een hoog gehalte aan suiker, additieven en kleurstoffen – Oplossing: Als je moet, drink het maximaal twee keer per week.

2. Het drinken van grote hoeveelheden water tijdens het aanbreken van iftaar

– Waarom: Het vullen van de maag met water vereist meer inspanning dan met voedsel. – Oplossing: een paar slokjes tijdens iftaar en daarna een glas na elke twee uur.

3. Oefeningen direct na iftaar.

– Waarom: doorbloeding van het lichaam is geconcentreerd rond de maag op dat moment. – Oplossing: Oefening na twee uur na het eten om de spijsvertering te verlichten

(***)4. HET TE SNEL KAUWEN EN SLIKKEN VAN VOEDSEL!!!!

– Waarom: het langzaam kauwen van voedsel kan de spijsvertering versnellen en het beter handhaven van uw gewicht

5. Beginnen met dessert direct na iftaar

– Waarom: ze maken je suf en slaperig – Oplossing: laat minstens een twee uur durende kloof tussen iftaar en dessert zodat je fris en wakker blijft tijdens Ishaa en Taraweeh gebeden.

6. Het consumeren van voedingsmiddelen met een hoog gehalte aan natrium

– Waarom: Sodium verhoogd de dorst tijdens het vasten gedurende de dag – Oplossing: in plaats daarvan, eet voedingsmiddelen die rijk zijn aan calcium, deze behouden het water en onderdrukken je dorst.
# Bananen zijn rijk aan calcium. Een banaan tijdens Suhoor kan je dorst lessen gedurende de dag.

# De beste bronnen van calcium voor Suhoor tijd: – bananen – melk – dadel – avocado – gedroogde perziken – pistachenoten – pompoen – erwten – donkere chocolade

# Slechtste keuzes voor Suhoor: – biryani – kebab – pizza – fast food in het algemeen – cheese – haleem

# De beste keuzes voor Suhoor: – aardappel – rijst – dadels – volkoren brood – banaan

# Het drinken van veel water bij suhoor is belangrijk, maar niet zo veel als het drinken hiervan wanneer u niet vastende bent.

GELIEVE DEZE HERINNERING NIET VOOR JEZELF TE HOUDEN MAAR TE DELEN MET JE GELIEFDE BROEDERS EN ZUSTERS….

BarakAllahu feekum

Β 

Laat een reactie achter

Pin It on Pinterest

Interessant? Deel dit dan!

Deel deze informatie met al jouw vrienden.